دقیقه نودی ها
دقیقه نودی ها
ادم ها دو گروهند :
· یک : اصلا نمی خواهند خوب بشوند .
- البقرة / 6 : إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا سَواءٌ عَلَیْهِمْ أَ أَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لا یُؤْمِنُونَ . همانا کسانى که کفر ورزیدهاند، براى آنها یکسان است که هشدارشان دهى یا هشدارشان ندهى. آنها ایمان نخواهند آورد .
- اینها مرض دارند ( نه مریضـــــــــند ) . فی قلوبهـــــــم مرض فزادهم الله مرضا ....
· دو : می خواهند خوب بشوند .
- قالُوا یا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا کُنَّا خاطِئِین . یوسف / 97
این گروه دوم چند جورند :
· فوری خوب میشوند ( یسارعون )
· دقیقه نودی ها
- التّسویف شعار الشّیطان یلقیه فی قلوب المؤمنین. نهج الفصاحة مجموعه کلمات قصار حضرت رسول ص 396
- الامام الصادق «ع»: کتب امیر المؤمنین الى بعض أصحابه یعظه: .. فتدارک ما بقی من عمرک، و لا تقل غدا و بعد غد؛ فإنّما هلک من کان قبلک بإقامتهم على الأمانیّ و التّسویف، حتى أتاهم امر اللَّه بغتة و هم غافلون. امام صادق «ع»- امیر المؤمنین «ع» به بعضى از یاران پندى چنین نوشت: آنچه را که از عمرت باقى مانده دریاب، و مگو فردا و پس فردا. بسیار کسان پیش از تو، سرگرم آرزوها و امروز و فردا کردنها گشتند، و گرفتار اجل شدند و غفلت زده مردند. الحیاة با ترجمه احمد آرام، ج1، ص: 575
- النبی «ص»: یا أبا ذرّ! إیّاک و التّسویف بعملک، فإنّک بیومک و لست بما بعده. فإن یکن غد لک، فکن فی الغد کما کنت فی الیوم. و إن لم یکن غد، لم تندم على ما فرّطت فی الیوم یا ابا ذرّ! إذا أصبحت فلا تحدّث نفسک بالمساء، و إذا أمسیت فلا تحدّث نفسک بالصّباح. و خذ من صحّتک قبل سقمک، و حیاتک قبل موتک؛ فإنّک لا تدری ما اسمک غدا. پیامبر «ص»: اى ابا ذر! از تأخیر در عمل بپرهیز، که امروز از آن تو است و از فردا خبر ندارى. اگر فردایى داشتى، در آن فردا چنان باش که در امروز، و اگر فردایى نداشتى، براى کوتاهى کردن امروز پشیمان نخواهى شد. اى ابا ذر! در بامداد امیدى به رسیدن شام مدار، و در شام امیدى به رسیدن بامداد. و بکوش تا از تندرستیت پیش از بیمارى، و از زندگیت پیش از مرگ بهرهگیرى، زیرا نمىدانى که نام تو در فردا چیست (زنده یا مرده؟). الحیاة با ترجمه احمد آرام ج1 573
- امام باقر علیه السلام مىفرماید: ایّاکَ و التَّسویف فَانَّه بَحرٌ یُغرَقُ فیه الهَلْکى . از تاخیر انداختن (توبه) بپرهیز، زیرا تاخیر انداختن (همچون) دریایى است که درمانده در آن غرق مىگردد .
- محمد همدانى مىگوید، از حضرت رضا علیه السلام پرسیدم: چرا خدا، فرعون را غرق کرد، با اینکه ایمان آورد و به توحید اعتراف کرد؟ آن حضرت در پاسخ فرمود: لانَّه آمَنَ عند رُؤیَة البَأس، و الایمانُ عِند رؤیَةِ البَأسِ غَیر مَقبُول . زیرا فرعون هنگام دیدن عذاب، ایمان آورد. و ایمان در این هنگام پذیرفته نیست. بحار، ج 78 ص 164 ./ بحار، ج 6 ص 23
-
به صوت بلبل و قمری اگر ننوشی می
علاج کی کنمت آخر الدوا الکی